Przyczepa – pojazd drogowy przeznaczony do transportu rzeczy, przeznaczony do bycia ciągnionym przez pojazd samochodowy transportowy. Rozróżnia się przyczepy centralnoosiowe (1 osiowe, 2 osiowe zwane tandemami, rzadziej trzyosiowe) oraz z obrotnicą, czyli skrętnym dyszlem. Lekkie przyczepy do samochodów osobowych nie posiadają hamulców, cięższe wyposaża się w hamulec najazdowy, natomiast przyczepy do samochodów ciężarowych posiadają pneumatyczny układ hamulcowy. Naczepa podobnie jak przyczepa to również pojazd drogowy stosowany w transporcie drogowym. Istotna różnica między nimi wynika jedynie ze sposobu ich podpięcia do pojazdu ciągnącego. W przypadku przyczep odbywa się to za pomocą zaczepu, haka, naczepa zaś mocowana jest poprzez tzw. siodło w ciągniku siodłowym. Obecnie na rynku wtórnym oferta w tej grupie pojazdów odejmuje zarówno przyczepy oraz naczepy używane, uszkodzone w różnym stopniu, powypadkowe, po kolizjach oraz całkowicie niesprawne, przeznaczone na złomowanie. Najpopularniejsze marki wśród producentów naczep oraz przyczep samochodowych to m.in. Kögel, Krone, Schmitz Cargobull, Wielton, Niewiadów, Schwarzmuller, Feber, Zasław, Lamberet.
NACZEPY są pojazdami drogowymi przeznaczonymi do transportu rzeczy. Naczepy nie posiadają przedniej osi, a ich konstrukcja powoduje, że część pojazdu i znaczna część ładunku spoczywa na ciągniku samochodowym. Rozróżnia się kilka rodzajów naczep, dla przykładu: skrzyniowe, podkontenerowe, naczepy wywrotki, niskopodwoziowe, specjalistyczne. Obecnie rynek wtórny obejmuje ofertę takich firm jak dla przykładu: Kögel, Krone, Schmitz Cargobull, Lamberet, Chereau oraz krajowych potentatów Wielton, Janmil, Zasław, Bodex. Portale oferują zarówno pojazdy nowe jak i używane, w tej grupie można znaleźć naczepy uszkodzone, po wypadkach lub przeznaczone na części lub na złom.